Cada vegada són més els productes i serveis que podem disfrutar a canvi d’una tarifa plana, un model de negoci que està canviant per complet el mercat i que, segons els experts, ha arribat per quedar-se. Des del 2012 els ingressos anuals mundials de les empreses amb models de pagament per subscripció van créixer un 435%, segons l’últim índex de l’economia de la subscripció de la companyia Zuora. La generació Y, els mil·lennistes, i la seva nova mentalitat de consum estan al darrere d’aquest impressionant enlairament. A nivell global, 8 de cada 10 adults estan subscrits a algun servei,
Entendre + el consum Anàlisi Interpretació de les notícies a partir d'uns fets comprovats, incloent-hi dades, així com interpretació de com pot evolucionar el tema partint d'esdeveniments passats.
Benvinguts al món de la subscripció
El concepte de serveis sota subscripció no és nou, ve de lluny, però ara, amb Netflix, Amazon Prime i Spotify, estem més familiaritzats amb el model. Familiaritzats i abonats. Una economia, la de la subscripció, batejada ja amb el nom de subscronomics i que aquest any facturarà a Espanya 3.170 milions d’euros, un 28% més que el 2020. La tendència és imparable. Inma Rodríguez-Ardura, professora de la UOC, i Joan Sabaté, de Blanquerna, donen algunes claus del fenomen.

El més llegit
- ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- ‘El conte de la serventa’ va ser una realitat a Irlanda: 9.000 nadons morts i 56.000 mares solteres maltractades al segle XX
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Un presumpte brot de salmonel·la causa almenys una vintena d’afectats a Sant Adrià
- Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies