Un pseudònim, en literatura, serveix per a moltes coses. Com és ben sabut, la baronessa Karen Christence Blixen-Finecke va firmar tota la seva vida com a Isak Dinesen, bàsicament per esquivar la discriminació de què eren objecte les dones escriptores, igual com la britànica Mary Ann Evans, que es va amagar darrere del nom George Eliot per publicar tots els seus treballs, entre els quals la famosa ‘Middlemarch’. Mai va quedar del tot clar per què Pablo Neruda firmava com a Pablo Neruda i no com a Ricardo Eliécer Neftalí Reyes Basoalto, que era el seu veritable nom, entre altres coses perquè el poeta sempre va eludir o va respondre amb evasives les preguntes sobre això. Una teoria diu que ho va fer per amagar-se del seu pare, que desaprovava la seva ambició poètica, i una altra, que sentia que aquest nom no encaixava amb la seva personalitat d’endeví.
Els escriptors i els seus àlies
Pseudònims literaris: la importància de no dir-se Ernest
La polèmica entorn del premi Planeta ha tornat a posar sobre la taula un tema en què es barregen el masclisme, la llibertat artística i el joc que sempre envolta la doble identitat
Temes:
El més llegit
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat si Educació no rectifica la fusió de matèries
- Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- Transports certifica 13 viatges oficials d’Ábalos amb Jésica Rodríguez