ENTENDRE + la vida sènior

Què és la ‘silver economy’: l’economia del futur pentina cabells blancs

Europa i Espanya es fan grans. S’estima que, a l’any 2060, als països desenvolupats la proporció de persones de més de 60 anys passarà d’un 20% a un 33%. Aquest envelliment de la població és un repte, sí, però també una oportunitat de creixement econòmic i de creació d’ocupació. Juan Carlos Alcaide, CEO i fundador de The Silver Economy Company, i José Luis Ortuño Cámara, professor del Màster en Gestió i Comunicació d’Entitats Socials i Solidàries de la Universitat Abat Oliba CEU, analitzen els reptes i oportunitats de futur.

La principal conseqüència d’un augment de la longevitat, unida al descens generalitzat de la natalitat a tot el món, és la inversió de la piràmide demogràfica. Això significa que cada vegada hi ha més persones grans i menys joves. La ‘silver economy’ o ‘economia platejada’ inclou totes aquelles activitats econòmiques, productes i serveis destinats a satisfer les necessitats dels majors de 55 anys. Aquest concepte, derivat de l’anomenat ‘silver market’, sorgit al Japó –el país amb més percentatge de persones majors de 65 anys– durant la dècada dels setanta per referir-se al mercat sènior, aglutina sectors tan diversos com la salut, la banca, l’automoció, l’energia, la vivenda, les telecomunicacions, l’oci i el turisme, entre d’altres. A la ‘silver economy’ li queden encara nombrosos reptes per superar en el present per convertir-se en un veritable motor econòmic, però l’economia del futur estarà sí o sí protagonitzada per les persones grans. Una de les claus estarà en la innovació tecnològica