«L’escola no és un parc d’atraccions». Així titula el mestre i pedagog Gregorio Luri un dels seus fonamentals llibres, un assaig en què defensa el «coneixement poderós» i reivindica l’autoritat dels mestres (no confondre amb poder). Una escola no és un parc d’atraccions ni una democràcia. Però tampoc una presó. Ni una caserna ni una vall de llàgrimes, afegeix Luri. Dos estudiants, Malc Vizern i Camille Rose Cabiles, han enviat al Club d’Educació i Criança de EL PERIÓDICO dues cartes per comentar que el sistema escolar els avorreix i desmotiva. «Se suposa que hauríem de protagonitzar l’educació, però la vivim de forma passiva». «Una bona educació és la que no prioritza les notes que treus en un examen, sinó el coneixement diari i l’esforç de l’alumne».
Club d’Educació i Criança d’EL PERIÓDICO
Benvinguts a les aules del futur
- Un professor universitari impulsa un moviment per adaptar físicament les escoles als nous criteris pedagògics
- Espais diàfans, flexibles i lluminosos, cadires amb rodes, sofàs i colors càlids contribueixen a millorar l’experiència de l’aprenentatge

Una de las escuelas disenadas por Smart Classroom Project FOTO SMART CLASSROOM PROJECT /
El més llegit
- Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- El glop d’‘aigua’ que gairebé mata un home a Vigo: «En segons vaig notar que em cremava viu per dins»
- Barcelona aprova la reforma de la Masia del Barça malgrat la investigació de la Fiscalia
- La Policia Nacional expulsa 24 multireincidents amb més de 200 detencions per homicidi, robatori o agressió sexual