Després de llegir l’entrevista a Juan Jesús Donaire, degà de Ciències de la UAB, publicada a EL PERIÓDICO, gairebé no queda cap altre remei que, desencaixat, cridar a pedagogs i polítics que han legislat i implementat qui sap quantes lleis educatives i innovacions pedagògiques en els últims anys: "¡Treguin les seves mans brutes de l’escola!". "Ens arriben alumnes que no saben sumar fraccions, una cosa impensable fa 10 anys", és un dels titulars de Donaire, i tot i que hi ha més en una entrevista punyent ("Hi ha una mica de fal·làcia sobre l’aprenentatge per competències. Per aprendre per competències primer s’han de treballar uns continguts, i el que estem fent ara és treure aquests continguts"), el sentit comú preval i, en lloc de l’exabrupte de les mans brutes, s’imposa un: "¿I ara què fem?". Perquè, més enllà de les històries que cadascú pot explicar des de la seva experiència personal, sembla evident que Donaire no exagera: a Ciències s’arriba sense saber sumar fraccions, a Lletres sense haver llegit el Quixot, a tot arreu cometent faltes d’ortografia i amb uns coneixements justets d’oratòria i comprensió lectora. Educació ciutadana, coneixement del món o implicació en la cosa pública, aquestes coses tan antigues, millor les deixem per a un altre dia. Per tant, alguna cosa caldrà fer.
Reptes de física sense estudiar Física
La polèmica sobre els enèsims canvis en el sistema educatiu mostra el desconcert sobre com millorar la qualitat de l’educació

Temes: