El suspens a PISA reobre el debat sobre l’aprenentatge

Una part de la comunitat docent demana un vot de confiança en el sistema competencial, però una altra part discrepa i reclama un gir per posar l’accent en els coneixements acadèmics

Pares i mares es pregunten si els nens aprenen a l’escola

L’últim informe PISA revela un daltabaix mundial, espanyol i català entre l’alumnat de 15 i 16 anys en competències matemàtiques i científiques i compressió lectora. Amb aquestes males notes, molts pares i mares es fan la mateixa pregunta: ¿estan aprenent els nostres fills i filles a l’escola? Una lectora d’EL PERIÓDICO va publicar fa dies una carta, convertida en viral, en la qual es lamentava que les escoles s’havien transformat en un "univers paral·lel" i havien perdut la seva essència: ensenyar. ¿Té raó? ¿PISA ens està dient, efectivament, que els xavals i les xavales de 15 anys no tenen coneixements bàsics? La resposta és complexa i requereix arguments.

Temes:

Informe PISA