La multinacional CPM Internacional prepara entre 600 i 700 acomiadaments en el seu call center situat al carrer Felip II de Barcelona, cosa que podria liquidar fins al 60% de la plantilla. L’empresa dedicada a l’atenció telefònica ha perdut tres contractes de servei i això ha provocat que hagin anunciat un expedient de regulació d’ocupació (ero) per acomiadar la majoria del personal que fins ara atenia els serveis esmentats. Així ho va comunicar la direcció als representants dels treballadors aquest dimarts, segons expliquen a EL PERIÓDICO diverses fonts sindicals que hi eren presents.
"Aquesta decisió es basa en causes productives i organitzatives objectives per adaptar l’estructura i el funcionament de l’empresa a les necessitats actuals. Conscient de l’impacte de la situació, CPM Internacional aborda el procediment a fi de minimitzar l’impacte del procés en els seus empleats i amb el seu benestar com a màxima prioritat", diu la companyia.
La multinacional encara no ha concretat les xifres d’afectació i s’espera a començar formalment les negociacions amb els sindicats, que estan citats per al dia 12 de març a iniciar les consultes.
El sector de les empreses d’atenció telefònica fa aprimar o engreixar les seves plantilles, com un acordió, en funció de si aconsegueix retenir o adquirir contractes de servei o de si en perd. Quan assumeixen noves contractacions es multipliquen i quan es perden arriben els acomiadaments. Aquest segon escenari és el que els toca patir ara als empleats de CPM, que han vist com l’empresa de venda d’aspiradors Dyson ha decidit contractar el seu servei d’atenció al client amb una altra companyia. Segons fonts sindicals consultades per aquest diari, la companyia d’aspiradors ha contractat el servei amb una empresa situada a Grècia i deslocalitza així la feina associada a salaris més baixos.