El Canal de Isabel II, que gestiona més d’una dotzena d’embassaments de sis conques hidrogràfiques per subministrar aigua a més de sis milions de persones, és un exemple de l’aplicació de la tecnologia per a un consum més eficient i sostenible de l’aigua. Per aconseguir-ho van portar a terme amb Telefónica Tech, la unitat de negocis digitals de l’operadora, el desplegament de tecnologia per reduir fins a un 40% les fuites i estalviar fins a un 20% d’aigua. Un dels pilars d’aquesta mesura, anomenada smart metering, consisteix a digitalitzar per permetre la telectura. Un exemple d’això és l’Empresa Metropolitana de Proveïment i Sanejament d’Aigües de Sevilla (Emasesa), que disposa d’un desplegament de més de 300.000 comptadors intel·ligents.
Tecnologia per estalviar el 20% de l’aigua
Telefónica Tech desenvolupa aplicacions basades en ‘smart metering’ per optimitzar el circuit del líquid element / Gràcies a aquestes aplicacions es pot reduir fins a un 40% de les fuites

Tecnologia per estalviar el 20% de l’aigua