Gairebé la meitat dels 918 cellers que produeixen vi a Catalunya completen el seu negoci amb propostes d’enoturisme. Mostren els seus visitants de quines vinyes surten els vins elaborats a les seves finques, els ensenyen com es recull el raïm o com es poden les vinyes en funció de l’època de l’any, els expliquen quin és el procés de producció i, abans d’acomiadar-se, tasten els corresponents vins o caves, que després, si els hi agraden o els hi ve de gust, podran acabar comprant per emportar-se a casa. «És una modalitat de turisme que l’any passat va atraure unes 700.000 persones, de les quals un 43% eren estrangeres», remarca Arantxa Calvera, directora de l’Agència Catalana de Turisme (ACT). «Es tracta, a més, d’un perfil de visitants que durant les seves estades realitza una despesa un 20% superior a la mitjana i que recorre el territori més enllà de la ciutat de Barcelona, amb la qual cosa l’impacte es reparteix per diferents comarques», destaca.
Cinquena edició de la Barcelona Wine Week
Les rutes del vi atrauen fins a Catalunya uns 700.000 turistes de nivell mitjà-alt anuals
La Barcelona Wine Week (BWW) acull aquest dimecres la primera edició del Fòrum Internacional d’Enoturisme, en què es recullen les experiències ja consolidades en altres països
Castlexperience: el triomf de dos barcelonins que mouen 63.000 turistes a l’any amb els seus ‘combos’ d’enoturisme i Montserrat

enoturisme
Temes:
El més llegit
- L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa