Cinquena edició de la Barcelona Wine Week

Les rutes del vi atrauen fins a Catalunya uns 700.000 turistes de nivell mitjà-alt anuals

La Barcelona Wine Week (BWW) acull aquest dimecres la primera edició del Fòrum Internacional d’Enoturisme, en què es recullen les experiències ja consolidades en altres països

Castlexperience: el triomf de dos barcelonins que mouen 63.000 turistes a l’any amb els seus ‘combos’ d’enoturisme i Montserrat

enoturisme

enoturisme

Gairebé la meitat dels 918 cellers que produeixen vi a Catalunya completen el seu negoci amb propostes d’enoturisme. Mostren els seus visitants de quines vinyes surten els vins elaborats a les seves finques, els ensenyen com es recull el raïm o com es poden les vinyes en funció de l’època de l’any, els expliquen quin és el procés de producció i, abans d’acomiadar-se, tasten els corresponents vins o caves, que després, si els hi agraden o els hi ve de gust, podran acabar comprant per emportar-se a casa. «És una modalitat de turisme que l’any passat va atraure unes 700.000 persones, de les quals un 43% eren estrangeres», remarca Arantxa Calvera, directora de l’Agència Catalana de Turisme (ACT). «Es tracta, a més, d’un perfil de visitants que durant les seves estades realitza una despesa un 20% superior a la mitjana i que recorre el territori més enllà de la ciutat de Barcelona, amb la qual cosa l’impacte es reparteix per diferents comarques», destaca.