El mercat de la nostàlgia manté viu el sector de les joguines

El públic adult, amb més diners i menys responsabilitats, suposa un negoci de 500 milions i el 29% de les vendes 

El col·leccionisme, amb una quota del 33%, és una altra de les cartes importants de la facturació

El mercat de la nostàlgia manté viu el sector  de les joguines

El rànquing que cada any elabora la consultora britànica Brand Finance torna a ser un cant a la nostàlgia. De les 10 marques de joguina més ben posicionades en el mercat, només una és de creació recent. Lego és la líder, des de fa molts anys i amb molta diferència, però darrere venen Bandai (origen del Tamagotchi, entre altres clàssics), Barbie, Fisher-Price, Hot Wheels, Nerf, Dragon Ball... No és casualitat. Per molt que totes aquestes empreses hagin treballat a consciència a anar adaptant-se als gustos de les noves generacions, bona part del seu èxit rau en el fet que el públic adult és cada vegada més important per al negoci de les joguines.