El rànquing que cada any elabora la consultora britànica Brand Finance torna a ser un cant a la nostàlgia. De les 10 marques de joguina més ben posicionades en el mercat, només una és de creació recent. Lego és la líder, des de fa molts anys i amb molta diferència, però darrere venen Bandai (origen del Tamagotchi, entre altres clàssics), Barbie, Fisher-Price, Hot Wheels, Nerf, Dragon Ball... No és casualitat. Per molt que totes aquestes empreses hagin treballat a consciència a anar adaptant-se als gustos de les noves generacions, bona part del seu èxit rau en el fet que el públic adult és cada vegada més important per al negoci de les joguines.
El mercat de la nostàlgia manté viu el sector de les joguines
El públic adult, amb més diners i menys responsabilitats, suposa un negoci de 500 milions i el 29% de les vendes
El col·leccionisme, amb una quota del 33%, és una altra de les cartes importants de la facturació

Temes:
El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança