La línia que cada any tracen la consultora KPMG i l’empresa d’investigació de mercats Appinio difícilment pot ser més gràfica. En un extrem, principis de novembre. A l’altre, finals de gener. I al mig els principals esdeveniments de compra del que el sector coneix com el trimestre daurat, els tres mesos més lucratius de l’any per al comerç. Cada un està representat amb una rodona més o menys gran en funció del percentatge de gent que prevegi comprar en aquella data. I heus aquí l’evidència gràfica: el Black Friday podria menjar-se-les totes. Fa temps que aquest esdeveniment de descomptes que va començar sent una jornada (aquest any cau divendres 29 de novembre), i que ja és habitual que s’allargui tot el mes, és el rei. Fins al punt que, segons aquest informe de KPMG i Appinio, un 70% dels consumidors preveuen comprar alguna cosa en aquesta campanya que entra en el seu punt àlgid aquest cap de setmana.
El Black Friday perd públic però manté el lideratge
Set de cada deu consumidors tenen previst anar a les botigues per buscar descomptes, una xifra lleugerament inferior a la de l’any passat, per la pèrdua de poder adquisitiu i l’efecte de la dana / La campanya propicia avançar les compres de Nadal

Temes:
El més llegit
- L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Flick se surt amb la seva
- L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí