El consum d’alcohol baixa i la indústria posa l’ull en el 0,0, els refrescos i el cafè

El relleu generacional, els preus, les polítiques per a una conducció segura i la necessitat de treballar més hores a ple rendiment, entre altres motius, expliquen el fenomen

El consum d’alcohol baixa i la indústria posa l’ull en el 0,0, els refrescos i el cafè

Ha passat aproximadament un any i mig des que van decidir convertir una tendència clara de mercat en una aposta de negoci. I ara estan a punt de descobrir si ha sigut un encert o no. "Estem sent bastant audaços –reivindica el director de màrqueting del grup alimentari Osborne, Juan Alegría–. Nordés serà la primera marca de ginebra prèmium [les que costen més de 20 euros al supermercat] que en traurà al mercat una versió 0,0". El moviment no és del tot estrany. Freixenet té ,des de fa uns anys, una versió 0,0% del seu cava i la seva venda creix a doble dígit. El grup Diageo va portar a Espanya la seva ginebra Tanqueray 0,0% fa dos anys, i aquesta varietat ja és el 15% de les vendes totals de la marca. Les dades de què disposa Osborne parlen d’una mitjana considerablement més baixa en el mercat global de la ginebra (d’un 3%), però és clarament suficient per animar-se a surfejar una onada ben complexa per al seu negoci: feia anys que el consum d’alcohol queia, des d’abans de la pandèmia, i ja es torna a acostar als mínims que es van registrar el 2019.