Els germans Maria i Xavi Padrosa van créixer passant els estius a Suïssa, fascinats pels telefèrics que travessaven les muntanyes alpines. El seu amor per ells era tal que els seus pares els van regalar un telefèric de joguina, un company inseparable que portaven a tots costats com si fos ja part de la família. Anys després, aquell petit telefèric donaria nom a Telefèric Barcelona, el restaurant de Sant Cugat (Vallès Occidental) que ha crescut fins a convertir-se en una exitosa cadena en plena expansió als Estats Units i que projecta també el salt al Canadà. Amb la meta d’obrir vuit nous locals a Amèrica abans del 2027 i sumar-los als cinc ja consolidats, Telefèric Barcelona projecta triplicar la seva facturació actual –de 41 milions a 115 milions d’euros anuals en tres anys–, i consolidar-se com un referent internacional de la gastronomia mediterrània al continent americà. Actualment, a Catalunya compta amb dos locals, a la ciutat vallesana i a Barcelona, a la plaça de Letamendi. Als Estats Units la marca opera fonamentalment a Califòrnia i ara s’estendrà a nous estats com Arizona, Texas i Washington.
Barcelona, protagonista
Telefèric Barcelona, de Sant Cugat als EUA
El restaurant ha crescut fins a convertir-se en una cadena que projecta passar de 5 a 13 locals als Estats Units i el Canadà.

Temes:
El més llegit
- Els bars de Gràcia, en peu de guerra per un veto i un error de l’Ajuntament
- El mirador de la Torre de Collserola ofereix vistes gratis
- L’esborrament del mòbil del fiscal
- Xoc entre Vox i l’Església a Catalunya pel cas de Jumella
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes