Els germans Maria i Xavi Padrosa van créixer passant els estius a Suïssa, fascinats pels telefèrics que travessaven les muntanyes alpines. El seu amor per ells era tal que els seus pares els van regalar un telefèric de joguina, un company inseparable que portaven a tots costats com si fos ja part de la família. Anys després, aquell petit telefèric donaria nom a Telefèric Barcelona, el restaurant de Sant Cugat (Vallès Occidental) que ha crescut fins a convertir-se en una exitosa cadena en plena expansió als Estats Units i que projecta també el salt al Canadà. Amb la meta d’obrir vuit nous locals a Amèrica abans del 2027 i sumar-los als cinc ja consolidats, Telefèric Barcelona projecta triplicar la seva facturació actual –de 41 milions a 115 milions d’euros anuals en tres anys–, i consolidar-se com un referent internacional de la gastronomia mediterrània al continent americà. Actualment, a Catalunya compta amb dos locals, a la ciutat vallesana i a Barcelona, a la plaça de Letamendi. Als Estats Units la marca opera fonamentalment a Califòrnia i ara s’estendrà a nous estats com Arizona, Texas i Washington.
Barcelona, protagonista
Telefèric Barcelona, de Sant Cugat als EUA
El restaurant ha crescut fins a convertir-se en una cadena que projecta passar de 5 a 13 locals als Estats Units i el Canadà.

Temes:
El més llegit
- Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Per aquest motiu hauràs de portar piles al cotxe a partir de l'any que ve
- Catalunya construirà 21.289 pisos socials en solars de 226 municipis
- Els locals del Born hauran de tancar abans si fan soroll de nit
- El cistell de consum a l’àrea de BCN ascendeix a 420 euros al mes per llar