A les portes del període més lucratiu de l’any per a tota empresa que es mogui en el sector del gran consum (moda, electrònica, cosmètica, perfumeria, alimentació...), el balanç del 2024 és d’estabilitat. «Malgrat que s’han anat moderant els preus, no hi ha canvis dràstics en el consum», explicava fa poc el director de Retail Client de Kantar Worldpanel, Bernardo Rodilla. El que sí que es veu, especialment al supermercat, és que s’estan reduint els comportaments característics de les èpoques de crisi, cosa que porta aquesta empresa d’analítica de mercats a pensar que «a poc a poc anem assolint un estat de normalitat i deixant enrere una fase de cinc anys que ha sigut molt complexa». És davant aquest assossegat panorama que emergeixen amb més força les tendències que sí que semblen haver vingut per quedar-se. Entre elles, la inclinació més gran per les cadenes regionals.
Nova tendència en el consum
Les cadenes de súpers regionals eleven la seva quota de mercat al 18%
Les empreses concentrades en el lloc de naixement es beneficien de la recerca de proximitat i de més protecció de la marca de fabricant
A Catalunya lideren Bonpreu, BonÀrea i Ametller Origen
Al comprador «el recorden» més a la seva botiga minorista de confiança, segons la consultora Kantar
La majoria són propostes de valor. El consumidor està «disposat a realitzar certs esforços»
Temes:
El més llegit
- El pronòstic del Meteocat és clar: arriben les pluges a partir d’aquest dia a Catalunya
- El fenomen ‘incel’ s’estén sense fre a les xarxes socials
- Els afectats per la retirada d’un sostre d’amiant valoren acudir al jutjat
- La caiguda del clan Pujol arriba al cine per obrir "un debat necessari"
- Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon