El Corte Inglés fa de l’alimentació la seva aposta per créixer

La cadena inaugura avui a Francesc Macià un nou concepte de súper amb barra gurmet

El Corte Inglés fa de l’alimentació la seva aposta per créixer

Un supermercat amb 20.000 referències de productes diferents, on prioritzen els aliments de proximitat i en el qual els plats preparats, a punt per emportar i consumir, són la gran aposta. Aquest és el nou concepte d’establiment que estrena avui El Corte Inglés a la plaça de Francesc Macià de Barcelona, al mateix edifici que fins al 2021 va ocupar com a centre comercial. L’oferta inclou també, en un pis superior, un Club del Gourmet, amb una gran barra per degustar tapes i petits platets freds.

La intenció dels responsables és promoure l’obertura d’aquest nou concepte d’establiment i per aconseguir-ho ja estan buscant espais que s’adeqüin a la idea en altres zones de Barcelona i la seva àrea metropolitana. "Una de les línies que tenen interès creixent en l’empresa és justament l’alimentació", remarquen. "Abans, la gent feia la compra una vegada a la setmana o cada 15 dies i amb això tiraven tot aquest temps... Ara, sobretot amb el menjar, el client ha canviat els hàbits i compra un o dos dies vista", indiquen.

Al supermercat, en el qual treballaran 123 persones, s’incorporen sis operadors que tindran un espai propi: el pernil al tall de la firma Joselito; els envinagrats a granel de La Real; la fruita i verdura de Vidal Pons, una companyia nascuda al mercat de La Boqueria que ara té locals per tota la capital catalana; la carnisseria Viñals, que cria el seu propi bestiar a la Cerdanya; el pa i altres productes de brioixeria del forn Baluard, i el sushi i menjar japonès del Grup Nomo, "que oferirà plats elaborats in situ", va indicar un responsable d’aquesta empresa catalana, que qualifica la col·laboració que mantenen des de fa un any i mig amb El Corte Inglés com d’"estratègica i molt beneficiosa".

Amb cuina pròpia, oberta a la vista del públic, una de les zones estrella del nou establiment "és l’àrea de plats preparats, amb una oferta pensada per emportar-se a casa o a l’oficina, en unitats monodosis i "elaborada amb aliments saludables i receptes casolanes".