"És normal i entenem que Europa vulgui protegir la seva indústria local, perquè necessita fer-ho", comentava el setembre passat a aquest diari Zhang Guibing, director general de Chery International. I afegia: "Nosaltres no canviarem la nostra manera de treballar. Chery és una marca que exporta des de fa molts anys i des que vam començar el 2001 ens hem enfrontat a moltes polítiques regulatòries". El dirigent xinès responia així a l’amenaça d’aranzels als cotxes xinesos, un avís que aquesta setmana la Unió Europea ha fet efectiu posant el 4 de juliol com a límit perquè entrin en vigor nous gravàmens als cotxes elèctrics que vinguin de la Xina.
La indústria insta a un pacte UE-Xina que eviti els aranzels al cotxe elèctric
La majoria dels fabricants europeus avisen que els gravàmens anunciats per Brussel·les restaran competitivitat a Europa / El país asiàtic allarga la mà per a una negociació equilibrada

Temes:
El més llegit
- L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat