"És normal i entenem que Europa vulgui protegir la seva indústria local, perquè necessita fer-ho", comentava el setembre passat a aquest diari Zhang Guibing, director general de Chery International. I afegia: "Nosaltres no canviarem la nostra manera de treballar. Chery és una marca que exporta des de fa molts anys i des que vam començar el 2001 ens hem enfrontat a moltes polítiques regulatòries". El dirigent xinès responia així a l’amenaça d’aranzels als cotxes xinesos, un avís que aquesta setmana la Unió Europea ha fet efectiu posant el 4 de juliol com a límit perquè entrin en vigor nous gravàmens als cotxes elèctrics que vinguin de la Xina.
La indústria insta a un pacte UE-Xina que eviti els aranzels al cotxe elèctric
La majoria dels fabricants europeus avisen que els gravàmens anunciats per Brussel·les restaran competitivitat a Europa / El país asiàtic allarga la mà per a una negociació equilibrada

Temes:
El més llegit
- La fiscalia investiga una vintena de casos d’abús econòmic d’avis
- Felipe González amenaça de deixar de votar el PSOE si el Constitucional avala la llei d’amnistia
- Pardo de Vera va cedir contractes de 6,8 milions a una firma a petició de Koldo
- Teresa Garcia-Milà, primera dona que assumeix la presidència del Cercle
- Barcelona farà un simulacre d’onada de calor de 50 graus