En contra del que semblava que passaria en plena crisi pandèmica, el cistell de consum s’omple més en un supermercat a peu de carrer ara que abans de l’esclat de la covid. El 2019, prop d’un 70% de la població comprava en establiment físic, un 3,5% es decantava exclusivament per la compra online i un 27% combinava els dos formats. Cinc anys més tard, després de diverses pujades i baixades influïdes clarament pel context sanitari, aquesta estampa s’ha polaritzat. Amb dades recopilades el 2023, gairebé un 73% de la població compra en establiment físic, un 4,8% es decanta exclusivament per la compra online i tot just un 22% combina els dos formats. I un dels elements clau d’aquesta fugida sembla haver sigut la inflació.
Els consumidors tornen al súper físic a la recerca d’estalvi per la inflació
El percentatge de clients que compra només en botigues al carrer puja tres punts en cinc anys, fins al 73%, segons Asedas / Poder comparar preus és la principal raó per abandonar la compra digital

Temes:
El més llegit
- Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- "No es poden criminalitzar els immigrants. Jo ara ho soc"
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- França aplica tocs de queda per reduir la violència juvenil després d’endurir la llei