Una nova empresa catalana entra en l’univers de la Copa Amèrica de vela. Es tracta de la firma de sabatilles i articles de viatge Tropicfeel, que s’ha convertit en calçat oficial de la competició esportiva i tecnològica que se celebra a Barcelona a partir de l’agost. El seu conseller delegat, Alberto Espinós, va explicar a aquest diari que l’"oportunitat" va sorgir perquè Mack Dalton, responsable de patrocinis d’America’s Cup Event (ACE), es va calçar un dels seus parells de sabatilles i li van agradar. Ell li va regalar unes altres al seu pare, Grant Dalton, director executiu d’ACE i de l’equip defensor, Emirates Team New Zealand, i li va passar el mateix.
"Van contactar amb Tropicfeel l’octubre de l’any passat després de conèixer el nostre calçat i estaven esperant saber si el patrocinador oficial, Louis Vuitton, feia o no algun producte. Finalment, ho farem nosaltres", revela. La peculiaritat d’aquestes sabatilles és la polivalència, descriu Espinós, que permeten adaptar-se a tota mena de terreny.
Els neozelandesos les portaran
Els productes de la marca nascuda a Barcelona l’any 2017 els portaran tant l’organització, ACE, com els membres de l’equip neozelandès que dirigeix Grant Dalton. A més, les Tropicfeel de la Copa América de vela, algunes amb el logotip amb la B de Barcelona a la llengüeta, també aniran als peus d’alguns dels voluntaris i voluntàries. S’ha desenvolupat una col·lecció amb sis versions d’edició limitada: dos models en tres colors cada un.
La firma té dues botigues físiques a Barcelona (a Portaferrissa i al centre comercial L’Illa Diagonal), a més de córners a El Corte Inglés i en altres comerços multimarca. Espinós compta que ara ja són coneguts a 65 països i que els Estats Units representen el 20% de les seves vendes. L’aparador de les regates barcelonines serà enorme, creu.