La companyia de comunicacions Telefónica investiga un possible ciberatac que presumptament ha aconseguit robar informació personal de fins a 120.000 clients i empleats. Preguntats per EL PERIÓDICO, portaveus del gegant espanyol de la telefonia van assegurar que estan "investigant la legitimitat de la informació que diu que té aquest actor a internet".
L’operador de telecomunicacions es refereix a un comunicat publicat durant la matinada d’ahir a la deep web, la web freqüentada per cibercriminals i agències d’intel·ligència, en el qual els presumptes autors d’aquest delicte sembla que venen les dades robades. Poques hores després, l’empresa de ciberseguretat HackManac va informar de la detecció d’aquest portal.
Segons la seva publicació, la base afectada contenia un total de 2.676.108 registres tant de clients com d’empleats de Telefónica, així com els seus noms complets, els números de telèfon i les adreces físiques i de correu electrònic.
Dades sensibles
La companyia encara no ha contrastat la veracitat d’aquestes informacions.
Sigui com sigui, aquesta presumpta filtració no afecta dades particularment sensibles com el DNI dels clients i empleats de Telefónica, la seva informació bancària o les contrasenyes.