Diuen les estadístiques que maneja Kantar que Espanya ha perdut 200 milions d’actes de compra en els últims 10 anys. Si el 2014 una persona anava a comprar 264 vegades a l’any (cinc vegades a la setmana), el 2024, la mitjana són 231 (poc més de quatre). Ara bé, quan aquesta mateixa comparativa es fa sense tenir en compte el producte fresc, la cosa canvia: els actes de compra i el nombre de vegades que acudim a les botigues al llarg de l’any es manté pràcticament estàtica. És a dir, que al supermercat hi anem igual, però, en canvi, visitem cada vegada menys el petit comerç o la botiga independent.
Radiografia del sector minorista
Els consumidors compren cada vegada més frescos al supermercat
Els clients gasten més que fa 10 anys a la seva cadena de referència, segons Kantar
Pimec alerta contra la desaparició de les botigues de barri
Els gremis no s’identifiquen amb el retrat que esculpeixen les dades de l’empresa de consum
Fruiteries i carnisseries diuen que s’han adaptat amb comandes per app, entrega a domicili i horaris

Temes:
El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança