A la Zona Franca de Barcelona hi desembarca avui un dels principals fabricants de cotxes del planeta: Chery. L’any passat, aquesta firma xinesa va exportar des de les seves factories gairebé un milió de vehicles, els mateixos que totes les marques que operen al mercat espanyol venen cada any aquí. És a dir, a la perifèria s’hi instal·la tot un gegant especialista a vendre cotxes més enllà de les seves fronteres. I si bé ostenta el títol de primer exportador, no és ni de bon tros el peix més gran de l’estany xinès. BYD, que ultima el seu propi desembarcament a Europa via fàbrica a Itàlia, produeix gairebé el doble de vehicles.
Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
Les filials d’empreses xineses de tots els sectors han passat a Catalunya de 30 a 213 en 10 anys
«Els europeus s’han de posar les piles en innovació», adverteix el professor Xavier Ferràs, d’Esade
El primer fabricant xinès, BYD, ultima la seva irrupció en el mercat europeu amb una fàbrica a Itàlia
L’expansió asiàtica es produeix just quan la UE planeja incrementar aranzels per als cotxes asiàtics
La fàbrica de la Zona Franca és la punta de llança d’una inversió estrangera que s’ha multiplicat els últims anys. Produir a Europa permet a més a les companyies xineses esquivar aranzels

El més llegit
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- El sense sostre de l'aeroport de Barajas contractat per un empresari va durar tres dies a la feina: "No era el meu. Era molt dur"
- Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»