Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol

Les filials d’empreses xineses de tots els sectors han passat a Catalunya de 30 a 213 en 10 anys

«Els europeus s’han de posar les piles en innovació», adverteix el professor Xavier Ferràs, d’Esade

El primer fabricant xinès, BYD, ultima la seva irrupció en el mercat europeu amb una fàbrica a Itàlia

L’expansió asiàtica es produeix just quan la UE planeja incrementar aranzels per als cotxes asiàtics

La fàbrica de la Zona Franca és la punta de llança d’una inversió estrangera que s’ha multiplicat els últims anys. Produir a Europa permet a més a les companyies xineses esquivar aranzels

Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol

Gabriel Ubieto Xavier Pérez

A la Zona Franca de Barcelona hi desembarca avui un dels principals fabricants de cotxes del planeta: Chery. L’any passat, aquesta firma xinesa va exportar des de les seves factories gairebé un milió de vehicles, els mateixos que totes les marques que operen al mercat espanyol venen cada any aquí. És a dir, a la perifèria s’hi instal·la tot un gegant especialista a vendre cotxes més enllà de les seves fronteres. I si bé ostenta el títol de primer exportador, no és ni de bon tros el peix més gran de l’estany xinès. BYD, que ultima el seu propi desembarcament a Europa via fàbrica a Itàlia, produeix gairebé el doble de vehicles.