La crisi energètica que es va desencadenar a mitjans del 2021 i es va accelerar amb l’inici de la guerra d’Ucraïna va posar les companyies elèctriques en el focus, amb factures de la llum cares per als clients i beneficis rècord per a les companyies. Gairebé tres anys després d’allò, les elèctriques insisteixen que "no hi havia beneficis extraordinaris" i la culpa de la pujada de la llum va ser del gas, però afegeixen que potser podrien haver-hi fet alguna cosa més. "Els alts preus efectivament afecten la imatge de les companyies perquè és fàcil identificar-los amb la seva actuació. Hauríem d’haver explicat més o estar més a prop del consumidor", concedeix Marina Serrano, presidenta d’Aelec, la patronal d’Iberdrola, Endesa i EDP, en una entrevista amb EL PERIÓDICO.
Les elèctriques admeten no haver estat més a prop del consumidor
L’associació que defensa els interessos d’Iberdrola, Endesa i EDP vol abaixar impostos i gravar més les energies que més contaminen

Temes:
El més llegit
- Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- La primavera aterra en aquest restaurant empordanès amb Estrella Michelin i dos Sols Repsol amb un nou menú
- L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres