Un cas real: un restaurant amb entre 7 i 10 empleats, constituït en forma de societat limitada (SL). A l’any s’ha de gastar 3.216 euros més l’IVA en costos laborals i comptables i dedicar al voltant de 118 hores a paperassa. És un exemple real facilitat per la consultora EntreTrámites, que revela la càrrega que suposa la burocràcia per a negocis petits. Tenint en compte que els seus beneficis anuals són entre els 20.000 i els 30.000 euros, ha de dedicar als costos relacionats amb la paperassa al voltant del 10% del que guanya. A renovar la llicència per servir aliments ha de destinar 8 hores a l’any; a factures i despeses per comptabilització, 5 hores al mes o 60 hores a l’any.
El 10% del benefici del negoci, per a la paperassa
Digitalitzar aquests tràmits estalviaria als empresaris espanyols 132 milions a l’any
Un estudi revela que 45 dels 72 tràmits empresarials a les notaries i registres podrien ser eliminats o fets per internet, com ja passa a països com Estònia. Això reduiria els costos de gestió i la inversió d’hores dedicades a aquests tràmits burocràtics.
El més llegit
- La malaltia continua desbocada a Catalunya i ja registra més d’11.000 casos
- Els súpers amplien l’oferta de plats llestos per menjar ‘in situ’
- Desencallada la reforma de l’avinguda de Roma
- Preocupació a Badalona pel caos de cotxes a l’entorn de Can Ruti
- Fons Next Generation, palanca per transformar Catalunya i Europa