A les portes de Nadal i amb dades només fins al setembre, la denominació d’origen (DO) Cava augurava unes dades de tancament del 2023 que reflectirien un any difícil. Tres mesos més tard, amb el dibuix complet ja a la seva disposició, poden confirmar que ho ha sigut. Les companyies que operen sota el paraigua d’aquesta etiqueta (Codorniu, Freixenet, Juvé & Camps…) han venut, en conjunt, pràcticament el mateix nombre d’ampolles que l’any anterior, una quantitat que fins i tot cau lleugerament a escala internacional. "El nostre nord és l’avaluació", va receptar ahir el president del Consell Regulador del Cava, Javier Pagés, que veu clar que el volum de vendes no pot créixer gaire més en el futur i que toca redoblar esforços per revaloritzar el sector i que el que sí que creixi sigui la facturació.
La DO Cava salva l’any i ven l’1% més, tot i caure la demanda internacional

anotacin-2019-12-02-174519
El més llegit
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Europa es resisteix als intents de Trump d’eliminar polítiques d’igualtat
- Pedra angular de la ciència biomèdica a Catalunya