El delegat especial del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Pere Navarro, dona per encarrilada una de les crisis més greus de la indústria a Espanya. L’adjudicació dels terrenys –propietat del Consorci– que fins fa poc ocupava Nissan a Barcelona aplana el camí per recol·locar part dels 2.500 treballadors que allà van perdre la seva feina. La recerca del successor –finalment serà l’acabat de crear fabricant de furgonetes elèctriques D-Hub– no ha estat exempta de sobresalts i per moments el consens entre administracions, sindicats i empreses es va donar per trencat. No obstant, la «política amb majúscules» es va imposar i ara només «cal fer que tot això que és als papers passi», segons es refereix Navarro, que rep EL PERIÓDICO a les instal·lacions del laboratori industrial DFactory.
Entrevista
Pere Navarro (Consorci de la Zona Franca): «La banca no ha estat a l’altura en la crisi de Nissan»
El delegat especial del CZFB considera una «bona notícia» que l’opció del fabricant xinès Great Wall Motors no prosperés

El més llegit
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa