L’eix viari de Comiols, una de las infraestructures del Pirineu de Lleida més reclamades pel territori però amb un cost i un retorn econòmic que ha allargat històricament els terminis, té un nou calendari. El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha anunciat aquest divendres que les següents obres de condicionament d’aquest corredor es licitaran l’estiu del 2024 per 14 milions d’euros.
El futur tram de cinc quilòmetres donarà continuïtat a la variant d’Artesa de Segre, que precisament ha entrat en funcionament aquest divendres i ha suposat una inversió de 5,7 milions d’euros. S’eixamplarà la carretera i es millorarà el traçat per fer-la més segura, han explicat des del Govern.
Evitar nuclis de població
El condicionament de l’eix de Comiols, amb 54 sinuosos quilòmetres, consisteix sobretot a eixamplar les carreteres L-512 i C-1412b i suavitzar les corbes, així com a construir petites variants de traçat per evitar nuclis de població del Pallars. Quan es culmini, hi haurà una via de 9 quilòmetres amb un carril per sentit de 3,5 metres d’amplada i vorals, una cosa que ara no passa.
S’evitaran els nuclis urbans del Pont d’Alentorn, Vall-llebrera i Montargull, a més d’altres estructures. A més, han explicat des de Territori, s’està redactant el projecte de 13 quilòmetres de recorregut entre Folquer i Isona i Conca Dellà, amb un cost estimat que puja a 129 milions d’euros.
Reunió amb representants locals
El conseller ha explicat els plans del departament aquest divendres a representants dels consells comarcals de la Noguera, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà i alcaldes i alcaldesses, en una reunió en què ha assenyalat que s’està redactant el projecte corresponent a la fase entre Vall-llebrera i Folquer, i que està previst licitar els treballs el segon semestre del 2024.