El Govern bipartit d’ERC i Junts va rebutjar a l’estiu del 2021 l’ampliació de la tercera pista de l’aeroport del Prat. Era una proposta del gestor aeroportuari, Aena, que volia incorporar la inversió en la seva planificació per al període 2022-2026 (al Document de Regulació Aeroportuària, DORA) i destinar-hi 1.700 milions d’euros. L’oferta va quedar en un calaix i un any després, al setembre, amb les eleccions municipals i generals a la vista, van proliferar les peticions de la societat civil per reprendre el projecte, que també genera una forta oposició en altres àmbits, que el consideren incompatible amb la sostenibilitat climàtica.
Decisió d’una comissió tècnica
Ampliar l’aeroport del Prat sense allargar la pista, ¿es pot fer?
El Govern i el PSC han acordat que la infraestructura aeroportuària «guanyi capacitat», tot i que s’ha de veure si consensuen la manera d’aconseguir-ho
Per acollir vols intercontinentals, els experts aeronàutics i enginyers veuen imprescindible allargar-la si es volen respectar els nuclis habitats

Conselleria de Territori Enaire Juli Fernàndez Barcelona Raquel Sánchez Jiménez Urbanisme Aeroport de Barcelona ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generalitat de Catalunya AENA Transport aeri Transports PSC PSC Avions Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures Aerolínies Aeroports
El més llegit
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- El terratrèmol ensorra Myanmar entre la desesperació i l’anarquia