La ‘Y’ basca té 172 quilòmetres, se’n va començar a parlar fa més de dues dècades i és el projecte d’infraestructures més important del País Basc. La complexitat del traçat ferroviari s’explica perquè el 60,6% serà subterrani, més encara que el metro de Bilbao, expliquen des del gestor públic Euskal Trenbide Sarea (ETS), que l’executa en nom del Govern central.
Assajos autonòmics
El País Basc: una ‘comanda’ ferroviària majúscula
Els governs navarrès i basc han utilitzat amb èxit dispar la fórmula d’executar obres de l’Estat
El seu sistema de finançament per quota els fa diferents i els dona avantatge respecte a altres territoris

Raquel Sánchez Jiménez Carreteres Vitòria Sant Sebastià Bilbao Adif Finançament autonòmic Renfe Trens País Basc Transport públic Transports Pressupostos Generals de l'Estat AVE Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
El més llegit
- Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió