La ‘Y’ basca té 172 quilòmetres, se’n va començar a parlar fa més de dues dècades i és el projecte d’infraestructures més important del País Basc. La complexitat del traçat ferroviari s’explica perquè el 60,6% serà subterrani, més encara que el metro de Bilbao, expliquen des del gestor públic Euskal Trenbide Sarea (ETS), que l’executa en nom del Govern central.
Assajos autonòmics
El País Basc: una ‘comanda’ ferroviària majúscula
Els governs navarrès i basc han utilitzat amb èxit dispar la fórmula d’executar obres de l’Estat
El seu sistema de finançament per quota els fa diferents i els dona avantatge respecte a altres territoris
Raquel Sánchez Jiménez Carreteres Vitòria Sant Sebastià Bilbao Adif Finançament autonòmic Renfe Trens País Basc Transport públic Transports Pressupostos Generals de l'Estat AVE Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
El més llegit
- Avís de la Policia Nacional quan arribis a casa: «Si els veus, no toquis res»
- El primer gran ‘beach club’ de BCN obrirà al juny després d’una inversió de 15 milions
- La Seguretat Social enviarà aquesta carta a milions d’espanyols
- L’ajuda de 115 euros al mes que ja pots demanar a la Seguretat Social
- Remuntada històrica del Barça