La ‘Y’ basca té 172 quilòmetres, se’n va començar a parlar fa més de dues dècades i és el projecte d’infraestructures més important del País Basc. La complexitat del traçat ferroviari s’explica perquè el 60,6% serà subterrani, més encara que el metro de Bilbao, expliquen des del gestor públic Euskal Trenbide Sarea (ETS), que l’executa en nom del Govern central.
Assajos autonòmics
El País Basc: una ‘comanda’ ferroviària majúscula
Els governs navarrès i basc han utilitzat amb èxit dispar la fórmula d’executar obres de l’Estat
El seu sistema de finançament per quota els fa diferents i els dona avantatge respecte a altres territoris

Raquel Sánchez Jiménez Carreteres Vitòria Sant Sebastià Bilbao Adif Finançament autonòmic Renfe Trens País Basc Transport públic Transports Pressupostos Generals de l'Estat AVE Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
El més llegit
- Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig