El dèficit palmari d’infraestructures a Catalunya, reconegut pel mateix Estatut, sumat als incompliments en els acords pressupostaris dels governs de tot color, ha comptat històricament amb nombroses idees per mirar de resoldre’l. Sense èxit. Ja sigui perquè la inversió no ha sigut mai suficient per revertir la situació ja sigui perquè a l’hora de la veritat l’execució ha assolit percentatges irrisoris, la realitat és que el dèficit inversor de l’Estat en carreteres i ferrocarril es perpetua. Els encàrrecs, de què es va començar a parlar el 2018, seran ara una de les fórmules a explorar, tal com va avançar EL PERIÓDICO aquest diumenge.
Dèficit històric
La B-23 i el quart cinturó: dos encàrrecs a la Generalitat amb diferent sort
La fórmula que ara negocia ERC i el Govern s’intenta des del 2018 i s’ha assajat de moment amb dos projectes de carreteres

Autovía Carreteres Trens Autopistes Unides Podem Govern Transport públic PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Transports Pressupostos Generals de l'Estat Govern Ministeri de Transports Obra pública Infraestructures
El més llegit
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa