El trajecte Barcelona-València és el setè corredor en nombre de viatgers, segons l’informe del 2019 de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), després de les connexions de Madrid amb Barcelona i Saragossa, València i Alacant i Màlaga i Sevilla. Però a la lenta construcció del corredor mediterrani s’hi suma l’arribada de la liberalització a aquests corredors d’alta velocitat, que ha suposat un augment de les freqüències, la demanda i les ofertes entre Madrid i Barcelona, la primera de les línies amb competència efectiva, i agreuja les diferències amb la connexió Catalunya-València.
Corredor mediterrani
La liberalització ferroviària agreuja les diferències entre corredors
Les freqüències, la demanda i les ofertes entre Madrid i Barcelona augmenten a més ritme que en la línia Barcelona-València

Temes:
El més llegit
- Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus