El projecte industrial d’electromobilitat liderat per QEV i que aspira a instal·lar-se als antics terrenys de Nissan a la Zona Franca anirà a càrrec de la immobiliària australiana Goodman. Així ho ha fet públic aquest dijous en un comunicat, després d’anunciar-se un dia abans la demora –de moment– d’un mes per subhastar el més de mig milió de metres quadrats que deixa buits el fabricant japonès. El retard en l’assignació dels terrenys suposa un problema al calendari d’instal·lació de QEV, ja que inicialment aspirava a poder firmar els contractes per instal·lar-s’hi ja al setembre i començar a acoblar els primers cotxes durant el 2023. Des de l’empresa dirigida per Joan Orús reiteren el seu compromís de començar a fabricar l’any que ve, però puntualitzen que ho faran «a finals» de l’exercici.
L’aliança entre QEV i Goodman aplana el terreny perquè sigui el fons immologístic d’origen australià el que aconsegueixi la licitació dels terrenys. Si bé la via d’assignació és un concurs públic i s’hi pot presentar (i guanyar) qualsevol empresa, les especificitats donen més puntuacions a aquells projectes que incorporin opcions industrials i, concretament, de la indústria de l’electromobilitat. I, fins ara, l’únic projecte que ha mantingut la seva predisposició per instal·lar-se a la Zona Franca des que Nissan va anunciar la seva marxa és QEV.