¿Ha après a fer pa?, per Martí Saballs

  • La transformació en els hàbits de consum s’està accelerant més ràpidament del que sembla 

'activos'

Cuinar més a casa, aprendre a fer pa i pastissets, comprar-se una mascota, omplir-la de flors i plantes, seleccionar amb més detall i atenció l’empresa de repartiment de menjar, redecorar les habitacions amb mobles de procedència identificada, començar a entusiasmar-se preparant el pròxim viatge de motxilla i tenda de campanya per poder veure les estrelles, acostar-se a una oenagé per fer-hi col·laboracions temporals, canviar el cotxe dièsel o de gasolina per un d’híbrid o elèctric, utilitzar més el transport públic, anar més a la biblioteca per agafar llibres deixats, practicar esport sense necessitat de portar el cos a l’extrem de l’extenuació, canviar de matalàs i llençols... La pandèmia continua originant tota una literatura, afegit a múltiples estudis de màrqueting, sobre com els ciutadans van canviant els hàbits de consum. ¿Serem més selectius i sobris a l’hora de comprar? ¿Serà veritat que finalment decidirem reduir la roba dels nostres armaris per intentar viure amb menys? ¿Menjarem millor, de manera més saludable? ¿Estem sortint a sopar fora amb la mateixa alegria que abans?