Mentre les marques blanques guanyen terreny a les de fabricants en aquests temps de coronavirus i d’inflació pels núvols (la gent vol comprar més barat), les grans cadenes de supermercats asseguren que els seus costos s’han duplicat i la llum ja és la seva despesa principal. Per això els supermercats han iniciat una batalla perquè es rebaixi l’IVA dels aliments i dels productes bàsics «amb l’única finalitat de contrarestar aquesta pujada dels preus», expliquen els empresaris del sector. Asedas, l’associació que representa súpers com Lidl, Mercadona, Consum, DIA i Ahorra Más, exigeix al Govern que retalli l’esmentat tribut indirecte als productes d’alimentació a causa de la situació d’inflació i perquè no es desplomi el consum. Ho recordava recentment el director general de Consum, Juan Luis Durich: «El nostre servei és de primera necessitat. Seria raonable abaixar l’IVA al consumidor per disminuir el preu dels aliments».
Impostos
Els súpers inicien la batalla contra l’IVA
Els supermercats demanen reduir l’impost dels aliments per baixar els preus | L’associació que agrupa Mercadona, Diai Lidl tem que el consum, que va caure un 3,7% fins al març, encara ho faci més

El més llegit
- Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Un terç de l’Eixample és estranger