Mentre les marques blanques guanyen terreny a les de fabricants en aquests temps de coronavirus i d’inflació pels núvols (la gent vol comprar més barat), les grans cadenes de supermercats asseguren que els seus costos s’han duplicat i la llum ja és la seva despesa principal. Per això els supermercats han iniciat una batalla perquè es rebaixi l’IVA dels aliments i dels productes bàsics «amb l’única finalitat de contrarestar aquesta pujada dels preus», expliquen els empresaris del sector. Asedas, l’associació que representa súpers com Lidl, Mercadona, Consum, DIA i Ahorra Más, exigeix al Govern que retalli l’esmentat tribut indirecte als productes d’alimentació a causa de la situació d’inflació i perquè no es desplomi el consum. Ho recordava recentment el director general de Consum, Juan Luis Durich: «El nostre servei és de primera necessitat. Seria raonable abaixar l’IVA al consumidor per disminuir el preu dels aliments».
Impostos
Els súpers inicien la batalla contra l’IVA
Els supermercats demanen reduir l’impost dels aliments per baixar els preus | L’associació que agrupa Mercadona, Diai Lidl tem que el consum, que va caure un 3,7% fins al març, encara ho faci més
El més llegit
- L’ajuda de 115 euros al mes que ja pots demanar a la Seguretat Social
- Avís de la Policia Nacional quan arribis a casa: «Si els veus, no toquis res»
- Les pluges a Catalunya deixen els pantans per sobre del 18%
- "No em deixava treballar i controlava tots els tiquets"
- El somni olímpic frustrat pel franquisme