Impostos

Els súpers inicien la batalla contra l’IVA

Els supermercats demanen reduir l’impost dels aliments per baixar els preus | L’associació que agrupa Mercadona, Diai Lidl tem que el consum, que va caure un 3,7% fins al març, encara ho faci més

Mentre les marques blanques guanyen terreny a les de fabricants en aquests temps de coronavirus i d’inflació pels núvols (la gent vol comprar més barat), les grans cadenes de supermercats asseguren que els seus costos s’han duplicat i la llum ja és la seva despesa principal. Per això els supermercats han iniciat una batalla perquè es rebaixi l’IVA dels aliments i dels productes bàsics «amb l’única finalitat de contrarestar aquesta pujada dels preus», expliquen els empresaris del sector. Asedas, l’associació que representa súpers com Lidl, Mercadona, Consum, DIA i Ahorra Más, exigeix al Govern que retalli l’esmentat tribut indirecte als productes d’alimentació a causa de la situació d’inflació i perquè no es desplomi el consum. Ho recordava recentment el director general de Consum, Juan Luis Durich: «El nostre servei és de primera necessitat. Seria raonable abaixar l’IVA al consumidor per disminuir el preu dels aliments».