Automobilisme

La indústria auxiliar de les bateries arriba a Catalunya després dels fiascos de Sagunt i la Zona Franca

La Generalitat va fracassar en els seus intents per atraure les inversions per a una gigafactoria de LG Chem o Volkswagen

ACN / ILJIN

«Fa més de cinc anys que no ens despertàvem amb una bona notícia com aquesta», reconeix, entusiasmat, una font del sector industrial català en relació amb la nova fàbrica de components de bateries que preveu obrir la sud-coreana Iljin a Mont-roig del Camp (Baix Camp). L’aterratge d’una inversió de 600 milions d’euros i per a la indústria de l’automòbil ha sigut rebuda amb candeletes en un sector que en els últims anys ha viscut bastants més tancaments que obres. I especialment a Catalunya, que ha vist com trens com la gigafactoria de bateries de Volkswagen que va acabar a Sagunt. O un projecte similar d’una altra firma sud-coreana, LG Chem, que va mostrar interès a instal·lar-se a la Zona Franca i que es va esvair al poc de conèixer-se.

Temes:

Automobilisme