La nova Autoritat Administrativa Independent de Defensa del Client Financer, la creació del qual acaba de rebre el tret de sortida per part del Govern, aspira a revolucionar l’esquema espanyol de resolució de reclamacions davant bancs, firmes d’inversió i companyies d’assegurances, entre altres entitats. Per aconseguir-ho, l’Executiu ha plantejat que els seus dictàmens siguin d’obligat compliment per a les esmentades entitats (no així per als clients) fins a 20.000 euros, no com passa ara amb els serveis de reclamacions de Banc d’Espanya, CNMV i Direcció General d’Assegurances. No obstant, això no garanteix que els afectats recuperin els seus diners si el nou organisme els dona la raó. Les entitats podran recórrer les resolucions de la institució i l’última paraula la tindrà l’Audiència Nacional, que podrà obligar el client a tornar la quantitat recuperada.
Resolució de conflictes
L’Audiència Nacional tindrà l’última paraula en les reclamacions financeres
L’Autoritat de Defensa del Client Financer haurà de pagar les costes i l’afectat tornar els diners si el tribunal dona la raó a l’entitat
El Govern estima que els jutges tendiran a recolzar els dictàmens del nou organisme i que això incentivarà la banca a acatar les seves resolucions

El més llegit
- Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista