Els hàbits del consumidor canvien al ritme de pandèmies, guerres i alces de preus. La situació d’incertesa està causant una preocupació creixent en el consumidor i trencant de soca-rel les seves confiances. La situació desencadenada per la pandèmia del coronavirus, que s’ha fet més gran amb la guerra d’Ucraïna, s’ha sumat a una pujada dels preus que ha portat la inflació a nivells no coneguts a Espanya des de 1985. El preu passa ara a ser més important en les decisions de compra. En concret, el 19% dels consumidors reconeixen que han reduït les compres per l’alça de preus i les dificultats econòmiques. El 65% dels consumidors reconeixen que es fixen més en els preus i les promocions, segons l’últim baròmetre Shopperview de l’associació de fabricants i distribuïdors AECOC. En aquest context, les quatre línies estratègiques que ha de mimar qualsevol empresa són guanyar-se la confiança del consumidor malgrat l’entorn d’incertesa; empatitzar amb nous missatges centrats en valors a l’alça; dissenyar productes adequats per al nou cistell de consum, i potenciar l’omnicanalitat, animant les vendes ‘online’ sense oblidar el canal tradicional.
Tendències de consum
Claus per captar consumidors en temps de desconfiança
L’alça de preus retalla les vendes als súper i animarà les compres de productes de marca blanca, segons les respostes de l’informe Shopperview d’AECOC

El més llegit
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Les retallades de Trump arriben a l’espai: la NASA vol eliminar missions científiques per prioritzar la utopia de Musk de portar humans a Mart