Tendències de consum

Claus per captar consumidors en temps de desconfiança

L’alça de preus retalla les vendes als súper i animarà les compres de productes de marca blanca, segons les respostes de l’informe Shopperview d’AECOC

Claus per captar consumidors en temps de desconfiança

Ferran Nadeu

Els hàbits del consumidor canvien al ritme de pandèmies, guerres i alces de preus. La situació d’incertesa està causant una preocupació creixent en el consumidor i trencant de soca-rel les seves confiances. La situació desencadenada per la pandèmia del coronavirus, que s’ha fet més gran amb la guerra d’Ucraïna, s’ha sumat a una pujada dels preus que ha portat la inflació a nivells no coneguts a Espanya des de 1985. El preu passa ara a ser més important en les decisions de compra. En concret, el 19% dels consumidors reconeixen que han reduït les compres per l’alça de preus i les dificultats econòmiques. El 65% dels consumidors reconeixen que es fixen més en els preus i les promocions, segons l’últim baròmetre Shopperview de l’associació de fabricants i distribuïdors AECOC.  En aquest context, les quatre línies estratègiques que ha de mimar qualsevol empresa són guanyar-se la confiança del consumidor malgrat l’entorn d’incertesa; empatitzar amb nous missatges centrats en valors a l’alça; dissenyar productes adequats per al nou cistell de consum, i potenciar l’omnicanalitat, animant les vendes ‘online’ sense oblidar el canal tradicional.