«La propietat digital és una revolució». Aquest ha sigut un dels molts arguments amb què el ‘youtuber’ Willyrex, un dels més populars d’Espanya amb 18,6 milions de seguidors, ha defensat el seu salt al món de les criptomonedes. Després d’anunciar-ho a so de bombo i platerets durant mesos, el 18 de novembre va treure al mercat la seva primera col·lecció de NFT, 8.888 imatges digitals d’una criatura fantàstica, i cada una es va vendre per uns 156 euros. Les unitats es van esgotar en 12 segons. Malgrat aquest èxit econòmic, el creador va ser criticat i acusat d’estar estafant la seva comunitat de joves fans amb una estafa piramidal basada en l’especulació.
Fenomen digital
Dos terços dels NFT són un fracàs. ¿És el final de la bombolla?
Tot i que continuen movent milers de milions, el comerç de tokens no fungibles i el seu valor es desplomen mentre proliferen els robatoris, les estafes i la desigualtat en un mercat on només triomfa una minoria
Què són els NFT, la tecnologia que està transformant l’art digital
El més llegit
- Miguel Bosé: "No soc ‘woke’, no soc beneit, ni ho seré mai"
- El germà de Mercè Camprubí, des de Nova York: "Van marxar junts i amb un somriure a la cara"
- El gran aparador del Palau de la Música
- El cost per reparar una caldera deixa sense aigua calenta una guarderia pública de Barcelona
- Barcelona culmina el parc de Glòries amb l’estrena de la seva plaça central el 26 d’abril