La gestió del transport públic

Soc Mobilitat: una concessió rescatada per falta d’activitat

  • CaixaBank, accionista i finançador, manté congelat el crèdit amb la societat a l’espera d’una nova revisió del contracte i del pla financer

  • L’aportació de fins a 14 milions per part del consorci públic ATM, del qual la Generalitat té el 51%, permet a la companyia eludir la fallida

Ricard Cugat

CaixaBank, que és alhora accionista i finançador de la Societat Catalana per a la Mobilitat (Soc Mobilitat), manté congelat el crèdit a la companyia encarregada d’implantar la T-Mobilitat, el sistema per substituir les targetes de viatge de cartró, a l’espera de la reformulació del contracte de concessió i la incorporació d’un nou pla financer, segons fonts pròximes a la societat. L’activació dels recursos estava lligada a la consecució d’una sèrie de fites que, sistemàticament, s’han incomplert els últims anys en un projecte que porta sis anys de retard. A més de l’entitat financera, la societat té com a principals accionistes Indra, Fujitsu i Marfina (del grup familiar Moventia), cada un amb el 23,50% del capital. Amb participacions menors, del 2% cada una, figuren també les societats públiques Ferrocarrils de la Generalitat i TMB (bus i metro).