Empreses

Nestlé compra l’empresa dietètica catalana PronoKal per prop de 100 milions

El grup suís ja opera en el mercat del control i la pèrdua de pes a través de dues marques més

El Periódico

Cinc anys després d’invertir-hi, el fons Abac Capital ha tancat la venda de l’empresa dietètica Pronokal Group a Nestlé. El grup d’alimentació suís, que ha tancat l’acord a través de la seva divisió de ciències de la salut, amplia així la seva presència al mercat del control i la pèrdua de pes, un segment en el qual ja opera a través de les marques Optifast (barretes i batuts que substitueixen àpats) i Bodymed. L’objectiu de Nestlé amb Pronokal, segons un comunicat del fons que fins ara el seu propietari, serà oferir solucions addicionals a noves zones geogràfiques. Segons avança ‘Cinco Días’ i ha pogut confirmar El Periódico, la multinacional ha pagat prop de 100 milions d’euros per aquesta empresa amb seu a Barcelona.

PronoKal és una plataforma que ofereix diferents serveis relacionats amb el control i la pèrdua de pes. Ho fa sota la perspectiva de la dieta cetogènica, que recomana consumir determinats aliments en la proporció correcta, sobretot aliments rics en greixos, i evitar els carbohidrats. La seva oferta inclou supervisió mèdica, un pla d’exercici físic i ‘coaching’ nutricional i d’estil de vida.

«Estem entusiasmats davant la perspectiva de formar part de Nestlé Health Science, líder mundial en salut i nutrició, i de beneficiar-nos dels seus extensos recursos, talent i coneixement del sector», valora el conseller delegat de PronoKal, Andreu Puig. Segons aquest directiu, la comesa d’aquesta companyia és «transformar la vida de les persones mitjançant tractaments de pèrdua de pes guiats per professionals, amb un enfocament multidisciplinari i amb rigor científic». «Ha sigut un plaer treballar amb Abac durant els últims anys i estem desitjant continuar la nostra trajectòria de creixement», completa.

Rendibilitat

Des que Abac va adquirir aquesta empresa el 2017 –repassa el fons en el comunicat–, la companyia ha completat la seva transformació digital i ha arribat al lideratge en el sector entre altres coses en termes de rendibilitat. PronoKal va facturar l’any passat 45 milions d’euros i té una plantilla d’unes 260 persones.

La firma «personifica una companyia amb un impacte social directe, que incorpora la sostenibilitat en el seu ADN i aporta un gran valor als seus clients en el seu objectiu de perdre pes i aconseguir un estil de vida més saludable», remata el cofundador d’Abac, Oriol Pinya.