Els efectes del virus

Les franquícies guanyen terreny als bars tradicionals pels tancaments del covid

  • Les cadenes de restauració guanyen cada vegada més quota de mercat als establiments independents

  • Els locals que no pertanyen a cadenes o franquícies afronten la crisi de la covid amb menys múscul 

Les franquícies guanyen terreny als bars tradicionals pels tancaments del covid

Ferran Nadeu

Aquest pou de saviesa infinita que és la xarxa explica que els noms de bars més populars a Espanya són Plaza, Avenida i La Parada, d’una banda, i Paco, Manolo i Pepe, de l’altra. L’article que així ho assegura, de la plataforma Baarty, data de gairebé 10 anys enrere i retrata una època que almenys Barcelona sembla haver oblidat. A la capital catalana (en especial, als seus barris més cèntrics) aquest «bar de tota la vida» comença a ser una ‘rara avis’. De fet, malgrat que a Espanya el restaurador autònom conserva una quota de mercat pròxima al 70%, les cadenes controlen una porció cada vegada més gran del pastís. I la pandèmia ha accelerat la tendència.