Amb el fabricant xinès Great Wall Motors (GWM) fora del tauler de joc, la comissió de reindustrialització de Nissan està movent altres fitxes. Caigut el ‘pla a’, és el moment del ‘pla b’, que no passa per un únic nom, sinó per un projecte coral unit per l’impuls elèctric. El ‘hub’ liderat per QEV Technologies és la via que estudiaran aquest divendres Administració, sindicats i Nissan en la reunió prevista per a aquest divendres. Les xifres que pretén posar sobre la taula aquesta aliança de sis firmes (que podrien acabar sent-ne més) de l’electromobilitat són ambicioses. Segons han manifestat en comunicats públics els seus impulsors, la inversió rondaria els 1.800 milions d’euros i els llocs de treball creats (entre directes i indirectes) seria de 10.000 abans del 2025. Molt més ambiciosos, sobretot en inversió, que els 500 milions que afirmava tenir preparats GWM per a la Zona Franca.
Reindustrialització
¿Qui és qui en el ‘hub’ de l’electromobilitat que aspira a succeir Nissan?
El projecte liderat pels enginyers de QEV Technologies pretén agrupar diferents firmes vinculades amb l’automoció als terrenys de Zona Franca

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança