Entrevista

José Moro (Bodegas Emilio Moro): «El vi espanyol ha arribat tard al mercat internacional»

  • José Moro, president de Bodegas Emilio Moro, creu que el canvi climàtic no està afectant de forma negativa la Ribera del Duero. Fem vins molt més melosos i rodons»

activos

Els orígens el delaten. Pura Ribera. José Moro va néixer a Pesquera de Duero (Valladolid) el 1959 i és el president d’una firma centenària, fundada pel seu avi Emilio el 1891. Amb una plantilla de 100 empleats que va mantenir en el pitjor moment de la pandèmia, Bodegas Emilio Moro va facturar l’any passat 26 milions d’euros i espera aquest 2021 tancar-lo en 31 «per un augment de l’activitat». «Fa tres anys, vam fer inversions en vinyes i instal·lacions per elaborar més vi i l’hem pogut treure aquest any amb una bona resposta del mercat». La firma està molt internacionalitzada. Té presència a 70 països i ara projecta fer el salt al mercat asiàtic, on espera tenir tant èxit com en l’americà. Aquí es va desplaçar José Moro gairebé en el canvi de segle per vendre, de restaurant en restaurant i estat a estat, els seus vins. Avui els Estats Units representen el 5% de les vendes de la companyia. Recentment, la Cambra de Comerç Espanya-Estats Units a Florida li ha atorgat el premi Ponce de León 2020 a l’executiu de l’any. La quarta generació «s’està formant, coneixent el que és l’empresa, però crec que la família ha de ser al consell d’administració mentre que en la direcció hi ha d’haver executius ben preparats».

Temes:

Vi