Falta de drets laborals

La lluita de classes arriba a les grans plataformes digitals

Creadors de continguts a YouTube, Instagram, TikTok i Twitch denuncien la seva falta de poder davant unes empreses que no els consideren treballadors

UGT segueix els passos d’Alemanya i posa en marxa una iniciativa per visibilitzar la protesta i pressionar per obtenir millors condicions laborals

Cada minut es publiquen 500 hores de continguts a YouTube, es generen dos milions de visualitzacions a Twitch, es comparteixen 695.000 històries a Instagram i TikTok es descarrega 2.407 vegades. La irrupció de les plataformes digitals no només ha transformat l’entreteniment, sinó que ha creat el que ja es coneix com l’economia de creadors. En els últims anys, fins a 50 milions de persones de tot el món s’han servit d’aquests espais per compartir tota mena de continguts i crear una comunitat de seguidors. Divulgar s’ha convertit en la seva professió, però per a les plataformes aquesta ocupació no té cap dret.