Cada minut es publiquen 500 hores de continguts a YouTube, es generen dos milions de visualitzacions a Twitch, es comparteixen 695.000 històries a Instagram i TikTok es descarrega 2.407 vegades. La irrupció de les plataformes digitals no només ha transformat l’entreteniment, sinó que ha creat el que ja es coneix com l’economia de creadors. En els últims anys, fins a 50 milions de persones de tot el món s’han servit d’aquests espais per compartir tota mena de continguts i crear una comunitat de seguidors. Divulgar s’ha convertit en la seva professió, però per a les plataformes aquesta ocupació no té cap dret.
Falta de drets laborals
La lluita de classes arriba a les grans plataformes digitals
Creadors de continguts a YouTube, Instagram, TikTok i Twitch denuncien la seva falta de poder davant unes empreses que no els consideren treballadors
UGT segueix els passos d’Alemanya i posa en marxa una iniciativa per visibilitzar la protesta i pressionar per obtenir millors condicions laborals
El més llegit
- Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència
- Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal