Al port de Barcelona

Hutchinson Best firma un acord amb Endesa en fonts renovables per reduir emissions

Instal·larà panells solars i 40 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics

La terminal de contenidors del port de Barcelona Hutchison Ports Best i Endesa han firmat un acord per a la contractació d’energia elèctrica procedent 100% de fonts renovables al port de Barcelona. El conveni permetrà reduir a més de la meitat les emissions de diòxid de carboni de la terminal, fins a superar les 8.300 tones anuals.

La terminal també amplia el nombre de panells solars per a l’autoconsum amb una superfície total de 4.763 metres quadrats, que permetran reduir 250 tones de diòxid de carboni, i habilitarà 40 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics.

Amb l’acord, la firma preveu que a partir del 2022, el 100% de l’energia elèctrica de Best provindrà de fonts energètiques renovables, en línia amb els objectius de millores en sostenibilitat del recinte portuari, segons Guillermo Belcastro, conseller delegat de Hutchison Ports Best.

L’automatització de la terminal Best, amb grues alimentades fonamentalment amb energia elèctrica, implica que l’aposta per les renovables es tradueixi en una importantíssima reducció de les emissions respecte a altres terminals convencionals. Aquest fet impacta directament en el respecte mediambiental de la cadena logística que elegeix Best com la seva alternativa al port de Barcelona.

L’estratègia de Best s’alinea completament amb els objectius de Port de Barcelona en el sentit de fer més sostenible la cadena logística que inclou armadors i clients finals. A l’electrificació dels mitjans automatitzats i a l’origen verd de la seva energia, s’uneixen altres iniciatives basades en la sostenibilitat com la instal·lació de plaques solars, punts de recàrrega d’energia elèctrica per a vehicles, l’aposta pel ferrocarril (amb quotes de trànsit local pròximes al 20%) o la digitalització de gran part dels processos, cosa que permet disminuir temps d’espera i emissions.

Segons el pla estratègic de Port de Barcelona fins al 2025, amb objectius fins al 2040, la lluita contra el canvi climàtic exigirà «una forta transformació d’alguns dels principals sectors econòmics europeus de generació de càrrega marítima». En particular, el pla es refereix als hidrocarburs, l’automoció, altres de relacionats amb la mobilitat i, posteriorment, la indústria química de procés. En canvi, altres sectors com la mobilitat elèctrica i les energies renovables disfruten de perspectives favorables. En aquesta línia, Port de Barcelona impulsa una transició energètica «cap a una economia basada en un mix energètic més sostenible, fonts d’energia renovables, una expansió de l’electrificació a nous sectors i un descens gradual de la indústria vinculada al petroli».