Transport públic

Tramvia: un negoci (opac) de 70 milions

Les concessionàries s’han repartit des de l’inici del contracte uns 200 milions en dividends sobre uns 220 milions de beneficis

MANU MITRU

Tram, la marca sota la qual s’engloben les societats concessionàries Tramvia Metropolità (TramBaix) i Tramvia Metropolità del Besòs (TramBesòs) és, malgrat la pandèmia, un gran negoci, d’uns 70 milions d’euros anuals i la capacitat de convertir un de cada quatre euros de facturació en benefici a repartir entre els seus accionistes a gairebé tots els seus exercicis. Una part dels ingressos procedeixen dels bitllets validats i la resta, de la compensació pel dèficit de tarifa. La crisi pel coronavirus ha clavat una mossegada als ingressos de les societats concessionàries d’aquest servei públic, que en circumstàncies normals superen els 34 o 35 milions anuals cada una, entre la venda de bitllets i la compensació que reben. En tot cas, continua sent un bon negoci, per sobre dels 60 milions entre les dues companyies l’any passat, segons algunes fonts, ja que en les societats concessionàries prioritza l’opacitat sobre qualsevol dada relacionada amb els comptes o el repartiment de beneficis.