Venda ‘online’

Les empreses espanyoles s’aboquen als ‘marketplace’

  • Amazon concentra productes de 12.000 firmes i Aliexpress, de més de 8.000

  • El Corte Inglés o la FNAC són altres grans operadors d’internet que ofereixen el seu lloc web a botigues més petites

Les empreses espanyoles s’aboquen als ‘marketplace’

Els ‘marketplace’ o mercats globals a internet guanyen pes a Espanya. Els consumidors cada vegada gasten més a internet però concentren les seves compres en poques webs, i aquesta tendència ha obligat grans empreses del sector comercial a buscar fórmules per augmentar el seu pes al mercat. El fenomen, anomenat per alguns com ‘Amazondependència’, s’estén i s’amplia en cada conat de revolució consumista com el recent Black Friday o la campanya nadalenca. El canvi és radical en comparació amb anys anteriors. Les empreses de distribució i els fabricants, molts dels quals, amb les seves pròpies plataformes de venda, comencen a veure els grans ‘marketplace’ com aliats en les seves estratègies comercials i clau per al creixement futur. La idea de crear la seva pròpia web de venda cedeix pas a les estratègies basades en la presència en grans operadors d’internet. Amazon és el principal ‘marketplace’, però El Corte Inglés, Aliexpress o la FNAC, per exemple, entren de ple en aquest pòquer de grans mercats virtuals generalistes.