Reactivació del consum

Black Friday, ¿vacuna per a l’economia?

El 70% del PIB espanyol depèn del consum de les famílies, que afronten el seu primer nadal post-Covid amb un estalvi molt alt

La forta demanda prevista donarà un reconeixement a la recuperació si els problemes d’estoc no ho impedeixen

La temporada comercial d’hivern, que suposa més del 40% de les vendes anuals per al comerç, ja està en marxa. El tret de sortida va començar aquesta setmana amb el dia del solter o 11.11 i s’acosta la festa consumista del Black Friday (26 de novembre), el Ciber Monday (dilluns següent) i el Nadal. Un pòquer de cites comercials que arriben en el marc d’una demanda molt potent per part dels consumidors, oferta limitada en alguns productes i alces de costos de matèries primeres. Rebaixes i promocions són protagonistes de les jornades, malgrat que els estudis de seguiment de preus sempre apunten que els tíquets mitjans no mostraran grans descomptes. En qualsevol cas, aquesta setmana el gegant xinès Aliexpress assegurava que la rebaixa dijous va arribar al 70%, mentre que Amazon avança ofertes per a Black Friday d’entre el 15% i el 40%. La clau per a les empreses en vista d’aquest repte comercial és encertar en la política d’estocs i en serveis logístics en un context d’incerteses però símptomes clars de bones vendes.