25 anys d’embús del corredor mediterrani

Els cotxes i el menjar volen viatjar amb tren

  • Més de 170.000 camions circulen per les carreteres europees per transportar cítrics

  • Automòbil i alimentació són els dos sectors que més clamen pel corredor mediterrani

Fernando Bustamante

Pepa Torres és directora general de Walker’s, companyia logística amb tres centres a Almussafes (València) limítrofs al seu principal client: Ford Espanya. L’empresària, que coordina tota la seqüenciació de peces de la multinacional de l’oval blau, assegura que el «món i l’economia giren cap al que és sostenible i competitiu i el transport ferroviari de mercaderies compleix aquests dos paràmetres». Segons l’executiva de Walker’s, companyia amb 200 empleats i uns cinc milions d’euros de facturació (ha caigut el seu negoci un 47% respecte a l’any 2019) a causa de l’aturada mundial de l’automòbil per la falta de microxips, «el sud d’Europa està abandonat per les autoritats de Brussel·les i com a país perifèric Espanya ha de reivindicar millors connexions ferroviàries per no perdre el tren de les exportacions. ¡A veure si abans de 2030 està acabat el corredor!», comenta aquesta empresària.