Tot i que els efectes més importants del corredor mediterrani són a mitjà i llarg termini, per la rebaixa de costos en el transport i la millora de la competitivitat que indueix en les economies de tota l’àrea, la mateixa construcció de la infraestructura també suposa una important injecció per a l’activitat en les quatre autonomies que creua: Andalusia, Múrcia, País Valencià i Catalunya. Així, un informe encarregat per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) assenyala que per cada euro invertit en aquesta infraestructura es genera un impacte d’1,71 euros en el seu teixit productiu, una xifra que s’eleva a 2,14, si es calcula sobre el volum efectiu d’inversió. Per exemple, en el cas de la Comuntat Valenciana, es xifrava que la inversió inicial prevista fa una dècada, de 5.472 milions, generaria un impacte de 9.339 milions únicament durant la seva construcció, cosa traslladable a la resta de territoris.
25 anys de retard
El corredor del Mediterrani, un impacte econòmic multiplicador
Cada euro invertit en la infraestructura ferroviària que uneix Algesires i França genera 1,71 euros
La via beneficia sectors exportadors, com l’automoció, el moble, el calçat, la rajola o l’agricultura

Primer viatge de lEuromed amb parada a lAldea
Temes:
El més llegit
- Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió