Males pràctiques

Els conflictes de la banca amb els seus clients es disparen durant la pandèmia

  • Les reclamacions davant el Banc d’Espanya i els serveis d’atenció de les entitats rondaran aquest any màxims històrics

  • Les targetes ‘revolving’ i les despeses hipotecàries lideren unes queixes impulsades per la indústria dels litigis apareguda en l’última dècada

Els conflictes de la banca amb els seus clients es disparen durant la pandèmia

La malmesa reputació de la banca, enfonsada en els anys posteriors a l’esclat de la bombolla per tota mena d’escàndols i males pràctiques, torna a sortir a la palestra. La resposta del sector en el primer moment de la pandèmia, amb mesures com la moratòria en el pagament d’hipoteques o el desplegament dels crèdits ICO, el va portar a obtenir fins i tot el reconeixement públic del Govern central. La situació, amb tot, es va enterbolir la primavera passada, amb les inèdites crítiques de l’Executiu als eros de CaixaBank i el BBVA i als alts sous dels banquers. Però més enllà d’això, el problema més gran per a la imatge de les entitats rau en el fet que els conflictes amb els seus clients s’estan disparant: tant les reclamacions als seus serveis d’atenció com les presentades davant el del Banc d’Espanya apunten a vorejar o fins i tot superar aquest any els seus màxims històrics

Temes:

Hipoteques Bancs