Males pràctiques

Els conflictes de la banca amb els seus clients es disparen durant la pandèmia

  • Les reclamacions davant el Banc d’Espanya i els serveis d’atenció de les entitats rondaran aquest any màxims històrics

  • Les targetes ‘revolving’ i les despeses hipotecàries lideren unes queixes impulsades per la indústria dels litigis apareguda en l’última dècada

La malmesa reputació de la banca, enfonsada en els anys posteriors a l’esclat de la bombolla per tota mena d’escàndols i males pràctiques, torna a sortir a la palestra. La resposta del sector en el primer moment de la pandèmia, amb mesures com la moratòria en el pagament d’hipoteques o el desplegament dels crèdits ICO, el va portar a obtenir fins i tot el reconeixement públic del Govern central. La situació, amb tot, es va enterbolir la primavera passada, amb les inèdites crítiques de l’Executiu als eros de CaixaBank i el BBVA i als alts sous dels banquers. Però més enllà d’això, el problema més gran per a la imatge de les entitats rau en el fet que els conflictes amb els seus clients s’estan disparant: tant les reclamacions als seus serveis d’atenció com les presentades davant el del Banc d’Espanya apunten a vorejar o fins i tot superar aquest any els seus màxims històrics

Temes:

Hipoteques Bancs